Projecte SN07.919

Proyecto de rehabilitación del edificio principal de l'Escola Ligaba Beyene en Soddo-Wolaitta.

General: Generar un entorn educatiu apropiat que proporcioni a alumnat de l'escola les eines intel.lectuals adequades per desenvolupar un projecte de vida digne i una oportunitat de futur.

Específic: Rehabilitar l'edifici principal de l'escola, de manera que es pugui proporcionar, a l'alumnat i professorat, l'entorn adequat perquè tots dos col.lectius puguin dur a terme la seva tasca en les millors condicions.

L'any 2006 es va iniciar la relació amb l'escola d'educació primària Ligaba Beyene en Soddo (Wolaitta). L'escola és una de les més antigues del sud d'Etiòpia. Va ser construïda l'any 1953 i des de llavors no ha tingut cap manteniment, per la qual cosa es trobava en molt precàries condicions. A l'escola estudien al voltant de 4.000 alumnes per la qual cosa han d'utilitzar pavellons addicionals, també en molt precàries condicions, per impartir la docència i ho fan en dos torns per poder atendre tan gran nombre d'alumnes. L'escola acull també a alumnes discapacitats, cecs, sords i deficients mentals.

El projecte és continuació de dos projectes anteriors duts a terme amb la col·laboració de l'Ajuntament de Soddo i la pròpia Escola, on es va iniciar la rehabilitació dels edificis amb l'objecte de proporcionar a professors i alumnes l'entorn adequat on dur a terme la seua tasca docent i d'aprenentatge.

Mª Luz Cardona Prósper
    Ayuntamiento de Soddo