Projecte SN07.A124

Suport a l'escolarització a la província de Poni, Gaoua

• Madres Educadoras
  • Jornada de formación de alumnos I
  • Jornada de formación de alumnos
  • Plantación árboles en la Jornada de Formación
  • Taller horticultura
  • Taller de tintado de telas I
  • Taller de tintado de telas
  • Aula de alfabetización I
  • Aula de alfabetización
  • Taller tintado de telas II

La APFG porta més de 15 anys treballant en la formació de les dones en la regió de Burkina Faso, coneixen bé per la seua labor en la ciutat i en els poblats, fins i tot en les zones rurals més aïllades, la importància de la formació per a transformar les difícils condicions de vida de la majoria de la població. Saben de la responsabilitat i l'important paper que les dones tenen en la manutenció, cura i educació dels xiquets. També de les dificultats que els fills de les famílies amb menys recursos troben per a romandre en l'escola, per a acabar l'educació primària. També saben que les xiquetes són les primeres a abandonar-la. En la regió, fronterera amb Costa d'Ivori i Ghana, és freqüent el trafic de xiquets, amb la promesa de treball en les plantacions de cacau, i d'una vida millor, són arrancats de les famílies, molts acaben esclavitzats o dedicats a la prostitució.

Els objectius d'aquesta iniciativa varen estar:

1. Sensibilitzar. En l'escola i la formació sí que poden trobar eines per a treballar el seu futur.

2. Acollir i formar a xiques desescolaritzades de Gaoua.

El projecte es va organitzar en tres fases:

Una primera que el seu objectiu era la sensibilització entre els propis alumnes, pares, i el conjunt de la comunitat sobre la importància de l'escolarització i de no abandonar l'escola, les activitats realitzades han estat:

1. Formació entre els estudiants, tant xiques com xics, en els millors mètodes per a la seua inclusió en la vida activa i el mercat de treball, inculcar la cultura de l'estalvi, ampliar els seus coneixements i la seua responsabilitat en la protecció del seu entorn.

2. Fomentar l'educació entre “parells”, a través del grup de Teatre Forum

3. Capacitar a les mares per a acompanyar, atendre i educar als xiquets i xiquetes.

En una segona fase engegar la construcció d'un centre d'educació no formal de xiques desescolaritzades i no escolaritzades.

I una tercera fase de sensibilització en les Universitats públiques de la ciutat de València sobre el projecte realitzat, la situació de les dones a Burkina Faso, l'alfabetització d'adults, i els resultats de la cooperació i la solidaritat.

Carolina Latorre Canet
    Sin Equipo/ONG