Projecte SN07.A102

4ª Fase de la restauració de les aules i ampliació del col·legi

• Edificio Ed Primaria. Colegio NSP. Masaya-Nicaragua
  • alumnado Colegio N.Sra del Pilar. Masaya (Nicaragua)
  • Colegio N.Sra del Pilar 2. Masaya (Nicaragua)
  • Colegio N.Sra del Pilar 1. Masaya (Nicaragua)
  • Colegio N.Sra del Pilar. Masaya (Nicaragua)
  • cancha deportiva Colegio N.Sra del Pilar. Masaya (Nicaragua)
  • aula infantil Colegio N.Sra del Pilar. Masaya (Nicaragua)

Millorar les instal·lacions del col·legi (en aquest cas el sostre de l'edifici destinat a educació primària) per la pròpia seguretat de l'alumnat davant les freqüents i abundants pluges o davant els possibles sismes.

Millorar els serveis educatius de la comunitat educativa del Col·legi Nuestra Señora. del Pilar de Masaya canviant el sostre danyat existent en l'actualitat per un adequat a les condicions climatològiques de la zona.

Al juliol del 2000, es va donar un terratrèmol en Masaya (Nicaragua), deixant danyades molts habitatges i edificis de la població. El Col·legi La Nostra Senyora del Pilar, situat en el municipi, es va ressentir d'aquest terratrèmol, obrint-se petites esquerdes en les parts noves de l'edifici, i deixant inhabitable la part vella del Col·legi, on es trobava el Dispensari mèdic i  les aules d'educació infantil i primària.

Des de l'any 2001, es ve pensant en la remodelació de les zones danyades, però és en 2009 amb l'ajuda de la Universitat de València i altres institucions públiques i privades, quan s'ha fet possible la remodelació de les zones afectades. Amb el finançament d'aquest projecte, es va realitzar el canvi de tot el sostre de la part utilitzada actualment per a Infantil i Primària que es trobava en molt mal estat, permetent la filtració de les abundants pluges, diàries en l'època humida, la qual cosa estava provocant danys importants en el cel ras i en les parets.

L'opció d'escolaritzar a l'alumnat d'educació infantil permet que les seues mares puguen accedir al mercat laboral, augmentant la seua xarxa social i millorant la seua situació econòmica, de la qual es beneficien tots els components de la família.

En l'elaboració del projecte s'han tingut en compte els recursos locals, cercant mà d'obra i materials de la pròpia localitat o de localitats veïnes, invertint els recursos econòmics en la pròpia localitat i així poder contribuir en certa mesura al seu desenvolupament.

Andrés Fijo, Yolanda
    Asociación Solidaria Madre Josefa Campos