Projecte SN07.A105

Consolidació del Centre Cultural i Programa d'Activitats Formatives

• projecte

Objectius: Aconseguir que l'Aula de Cultura siga plenament operativa per a les activitats del Ministeri de Cultura i millorar la formació de 180 quadres intermedis en els àmbits professions relacionats amb la cultura, educació i assistència social.

La cultura és un ampli projecte humà que defineix els senyals i distincions dels pobles i imposa la identitat i les particularitats de cada nació amb l'objectiu de crear un pont d'integració caracteritzat per la cooperació, l'acostament, el respecte mutu i un debat civilitzat que condueixen a l'establiment de la llibertat, la democràcia i la pau en el nostre món.

L'any 2007 es va iniciar una línia de cooperació amb el Ministeri de Cultura de la *RASD per a la formació de joves sahrauís i la creació d'una infraestructura que permetera la recuperació del seu patrimoni històric-cultural.

Amb aquest projecte es pretén consolidar els assoliments aconseguits i la cooperació en la capacitació dels seus quadres intermedis que desenvolupen la seua activitat professional en temes crucials per a la millora de les condicions de vida en els Camps de Refugiats.

Per açò s'han dut a terme un conjunt d'activitats formatives, a través d'una plataforma de formació a distància,  dirigides a col·lectius específics de professionals responsables tant de la gestió i dinamització cultural, com del sector d'assistència social i educació.  Els cursos realitzats han sigut els següents:

1. Recuperació i gestió del patrimoni històric-cultural.

2. Família i Escola.

3. Dona Sahrauí i Lideratge

4. Salut reproductiva en la Dona Sahrauí.

5. Primers Auxilis en els Campaments de Refugiats.

Angel Orti Lahoz
    Ministerio de Cultura de la República árabe Saharaui Democrática