Projecte SN07.A133

Construcció i equipamient d'una cuina i un menjador per a l'escola taller

• menjador escola 1
  • placa inaugural
  • menjador_edifici
  • Freetown
  • menjador escola

Objectiu general: Millorar la situació educativa en la Comunitat de Goderich a Freetown (Sierra Leona).

Objectiu específic: Garantir la seguretat alimentària de l'alumnat de l'escola-taller.

Aquest projecte s'ha dirigit a la construcció i equipament d'una cuina-menjador per a l'alumnat de "Diamond Child School of Arts and Culture". La seua finalitat ha estat proporcionar als 210 xiquets i xiquetes una dieta nutricional adequada que millore la seua salut, i els permeta rendir al màxim en les classes i evitar que a causa de la seua escassetat de mitjans, hagen d'eixir al carrer a cercar sustente.

Les obres de construcció s'han dut a terme en la mesura del possible amb personal local de la mateixa comunitat de Goderich. Una vegada acabada l'obra, s'ha fet apilament dels materials, equips, utensilis i mobiliari necessari per al seu funcionament.

Previ a l'engegada de l'equipament, s'ha elaborat una planificació amb  les mares de la comunitat, que s'han ofert de forma voluntària a exercir les labors de servei i manteniment del menjador, recolzant a la cuinera que s'ha contractat per a la preparació dels menjars, segons el menú establert. Els aliments es compren amb l'aportació de l'Associació per àfrica Espanya, i els propis ingressos dels tallers de l'escola i el seu grup musical.

Cal destacar com a benefici addicional no considerat en el projecte, que la construcció d'aquest nou edifici ha permès l'escolarització de més alumnat, ja que el menjador s'utilitza també com a aula d'escolarització en les hores en què no s'està utilitzant per als menjars.

Pallardó Calatayud, Vicente F.
    Asociación Por África
    Diamond Child School of Arts and Culture