Projecte 10APCS2010

Gestió i manteniment del Menjador Social Mare de Déu de l'Assumpció - Sant Josep de Benimaclet.

• Intervenció social al barri de Benimaclet per lluitar contra la pobresa de manera integral, programada, personalitzada i comunitària, de manera que s'eviten situacions d'exclusió social i es fomente l'autonomia personal d'usuaris amb escassos recursos econòmics.
  • Creació d'un programa d'inserció social del col·lectiu que es troba en situació de pobresa severa.
  • Facilitar al col·lectiu beneficiari del servei l'accés a l'ocupació i els serveis de l'Administració Pública.
  • Sensibilització social cap al programa.

El menjador social Sant Josep va obrir les seves portes el 19 de Març de 1994 amb l'objectiu de donar resposta a diverses necessitats socials que hi ha al barri de Benimaclet de València. Aquest Menjador Social ofereix un àpat diari de dilluns a dissabte. Aquesta obert durant tot l'any excepte el mes d'agost.

El projecte consisteix en participar de manera activa en la gestió i manteniment del Menjador Social Sant Josep, localitzat al barri de Benimaclet de València. Aquest menjador social atén diàriament a un nombre màxim de 30 persones amb escassos recursos econòmics i que amb prou feines poden cobrir la necessitat bàsica de l'alimentació.

Encara que aquesta és l'activitat principal del Menjador, l'objectiu del mateix és més ambiciós, ja que facilita als usuaris un servei de rober, els informa sobre els recursos socials existents i els ajuda en la recerca de feina. En definitiva, s'intenta evitar situacions d'exclusió social i fomentar l'autonomia personal dels usuaris. Davant la greu crisi econòmica actual, atendre degudament a les persones en situació de risc és avui dia una tasca crítica que requereix un esforç coordinat.

GUP (Grupo Universitario Parroquial de Benimaclet)
    [52010] Ayuda Alimentaria / Programas de seguridad alimentaria
    España (València)