Projecte 2016-05

Dones Mestres del Perú

Reinvindicar el treball de les mestres en l'entramat educatiu i social.

Organitzar l'exposició al Centre Cultural de la PUCP (Lima) en la qual hi participen alumnat i professorat de diferents centres educatius dels barris de la capital i de la regió de Lima.

El projecte “Dones Mestres del Perú”, arreplega la tradició que consisteix a reivindicar el col·lectiu d'ensenyament, és aquest cas de les dones que es dediquen professionalment a la docència en infantil i primària.

A partir d'una selecció de personal docent i de centres educatius, especialment entre persones i col·lectius que viuen en zones conflictives o amb una gran precarietat econòmica i social, es gravaran en video els testimoniatges d'aquestes mestres. Els enregistraments es realitzaran en els centres educatius on treballen perquè les mestres implicades puguen expressar-se amb major llibertat sobre el que opinen i pensen sobre la situació que està vivint.

A partir d'aquest primer suport en imatges, es complementarà la mostra “Dones Mestres del Perú” incorporant noves mirades: les obres de l'alumnat dels centres educatius implicats que dibuixaran a les seues mestres, i a més es presenten les peculiars interpretacions d'aquestes realitats per part d'artistes visuals que les analitzaran gràficament.

Huerta Ramón, Ricard
    Sin Equipo/ONG