Projecte 3APCS2010

Formació de Joves líders de comunitats rurals d'El Salvador

• Millorar la formació dels i les joves procedents de comunitats rurals més empobrides de El Salvador per promocionar el seu lideratge comunitari.

El projecte de Formació de Joves líders de comunitats rurals d'El Salvador, s'emmarca dins d'un projecte integral de Residència Universitària, pertanyent a Jovesolides El Salvador.

Aquesta residència és un espai de convivència i capacitació on es beca a joves procedents de diverses comunitats rurals del país. Aquests joves tenen cobert l'allotjament, manutenció a més de la matrícula de la universitat. A canvi ells, es comprometen a realitzar tasca social en les seves comunitats de procedència, una contraprestació que beneficia directament a les comunitats d'origen.

En tot cas aquests i aquestes joves, són líders comunitaris que han estat seleccionats per les seves comunitats seguint certs requisits, com el fet de no comptar amb recursos econòmics suficients per finançar estudis universitaris, el fet de tenir un compromís arrelat a les seves comunitats i tenir també experiència de participació comunitària.

A través d'aquest projecte els joves no només reben formació universitària, sinó que al mateix temps s'estan formant en lideratge, prenent-se la responsabilitat de ser ells els promotors d'iniciatives de desenvolupament per les comunitats d'on procedeixen. D'aquesta forma la seva formació és en realitat una inversió a futur per a tota la comunitat. És per això que l'actual projecte està així sustentat i donat suport per totes les comunitats involucrades en aquesta iniciativa.

JOVES SOLIDARIS
    Jovesolides El Salvador