Projecte 7APCS2011

XI Jornades de cooperació al desenvolupament a la Universitat

Objectiu general : Potenciar la participació de la comunitat universitària valenciana en la cooperació i en l'educació per al desenvolupament, a través d'activitats de sensibilització i formació sobre la situació dels països empobrits , les relacions Nord -Sud i els processos d'exclusió tant en el Nord com en el Sur.Objetivos específics : OE1 . Contribuir a la millora dels coneixements de la comunitat universitària en matèria de Cooperació per al Desarrollo.OE2 . Incentivar la participació dels / les estudiants de la Universitat de València en projectes de cooperació al desenvolupament , educatius i en les estructures socials universitarias.OE3 . Sensibilitzar la comunitat universitària ia la societat valenciana en general sobre la situació dels països del Sud i el paper de les organitzacions locals en els seus comunidades.OE4 . Fomentar l'associacionisme dins la comunitat universitària per tal de reforçar el teixit social valencià a través de la participació ciutadana .

Es tracta d'un projecte de sensibilització i formació en cooperació per al desenvolupament destinat a tots els membres de la comunitat universitària ia la població valenciana en general , que s'executarà al llarg de 5 mesos utilitzant espais propis de la Universitat de València . Aquest any , per celebrar l'onzena edició de les Jornades de Cooperació al Desenvolupament a la Universitat , i després d'avaluar diferents activitats que hem realitzat els membres del Col·lectiu d'Estudiants de Assemblea de Cooperació per la Pau , hem optat per repetir algunes activitats realitzades en anys anteriors per tal de garantir l'efecte sensibilitzador , donant-li especial protagonisme a l'intercanvi d'experiències i les bones pràctiques com a font de motivació de les i els estudiants . Així doncs, el projecte que presentem consisteix en l'organització de les XI Jornades de Cooperació al Desenvolupament a la Universitat de València que inclou les següents activitats : Un curs d'introducció a la cooperació internacional per al desenvolupament, un curs de sensibilització i educació per al desenvolupament , una xerrada col·loqui sobre experiències en els cursos de cooperació sobre el terreny que organitza ACPP . I per completar aquest procés de sensibilització s'atorgarà a un / a dels / les joves estudiants de la Universitat de València que hagi participat en totes les activitats , una beca per participar en un dels Cursos de Cooperació sobre el Terreny que organitzarà ACPP a estiu 2012 .

RAMIREZ OBANDO, PABLO ALEJANDRO
    ASSEMBLEA DE COOPERACIÓ PER LA PAU (ACPP)
    PAS
    [99820] Fomento de sensibilización cooperación al desarrollo