Projecte 12APCS2011

Di no a la violencia: prevenir la Violencia de Género en barrios de exclusión de Trinidad, Beni (Bolivia)

Prevenir les situacions de violència de gènere en les comunitats en situació d'extrema pobresa i vulnerabilitat dels barris 13 d'Abril, Nena Autònoma, Mare de Déu de Loreto i Plataforma de la ciutat de Trinitat, del departament del Beni, Bolívia.

El projecte "Digues No a la Violència : prevenir la violència de gènere en barris d'exclusió de Trinitat, Beni ( Bolívia ) " vol contribuir a construir relacions de gènere equilibrades i horitzontals que permetin el desenvolupament integral de les dones i homes de la ciutat de Trinitat, departament del Beni ( Bolívia ) . Més concretament , el projecte que presentem va a aconseguir prevenir les situacions de violència de gènere en les comunitats en situació d'extrema pobresa i vulnerabilitat dels barris 13 d'Abril, Nena Autònoma , Mare de Déu de Loreto i Plataforma de la ciutat de Trinitat, del departament del Beni , Bolívia . Per a això , s'han programat sis activitats específiques , a saber: 1 . realització de jornades de visibilització de la violència de gènere per a adults , joves i nens en cadascun dels barris d'intervenció , en què s'analitzaran les causes i els efectes de la violència de gènere en les famílies i en les comunitats on es integran.2 . Campanya de Drets de la Dona contra la Violència de Gènere . A través dels mitjans de comunicació i accions en les places dels barris es difondran materials amb els drets i recursos de les dones contra la violència de género.3 . Creació d'un Servei d'Assessorament i Orientació a dones en situació de risc , que es mantindrà itinerant en els diferents barris , a manera de vincular-se amb les comunitats i donar a conèixer les diferents activitats que es realitzaran al voltant de la problemàtica . 4 . grups d'autoajuda per a dones , assistits en el seu inici per terapeutes , i posteriorment autogestionados.5 . teràpia individual i familiar amb els casos que ho requereixin juny . assessorament jurídic. Amb aquestes activitats aconseguirem els següents resultats : R.1 S'haurà sensibilitzat sobre les causes i conseqüències de la violència de gènere a les dones i homes dels barris 13 d'Abril, Nena Autònoma , Mare de Déu de Loreto i Plataforma de la ciutat de Trinitat, del departament del Beni , Bolivia.R.2 Incrementades les capacitats de resposta davant la violència de gènere dels barris 13 d'Abril, Nena Autònoma , Mare de Déu de Loreto i Plataforma de la ciutat de Trinitat, del departament del Beni , Bolívia , d'aquesta manera , contribuiríem a solucionar un dels principals problemes detectats pels organismes internacionals , com , com UNICEF i OPS , que afecta directament al col·lectiu de les dones , i especialment a aquelles en situació d'extrema pobresa i vulnerabilitat , i participaríem de la creació de relacions horitzontals de gènere a Bolívia , un país on el patriarcat és una estructura fèrria i on la ciutadania li costa contemplar la violència contra les dones com un problema central en què intervenir. Millorar les condicions de vida de les dones , especialment , d'aquelles que es troben en una situació vulnerable i que, per tant , pateixen un doble procés de " oblit" i exclusió , és una tasca que la cooperació no pot ni ha de relegar , doncs l'apoderament de la dona i la millora de la seva salut psicològica i del seu benestar psicosocial és un autèntic motor del desenvolupament humà i social d'un poble .

Toribio Sahuquillo, José María
    Psicólogos sin Fronteras