Projecte 13APCS2011

Fortalecimiento Institucional de las Asociaciones Civiles Unión Vecinal Monte Viejo y La Nueva esquina. Reducción del riesgo de drogadicción y delincuencia infantil y juvenil en barriadas marginales de San Isidro, Buenos Aires, Argentina.

Objectiu general : - Millora de les condicions socials a nivell comunitari de la població de Vila La Cava . Objectiu específic : - Els pobladors de Vila la Cava , a través del Club social Muntanya Vella i La Nova Cantonada, augmenten les seves capacitats organitzatives i d'autogestió . Resultats a Aconseguir : - Enfortides les organitzacions Club Muntanya Vella i La Nova Cantonada, augmentades les seves capacitats sobre organització institucional , autogestió i accés directe a finançament internacional , tot això amb una alta participació de dones . - Augmentades i millorades , amb una component psicosocialy comunitària les activitats culturals i esportives que realitza el Club Muntanya Vell , amb una alta participació de nens, joves i dones . - Sensibilitzada la població Valenciana i específicament el col·lectiu universitari de la Universdad de València sobre la situació de risc d'exclusió , delinqüència i drogoaddicció de joves i nens al món . Ex Buenos Aires i Sri Lanka .

Aquest projecte sorgeix a proposta de l'Associació Civil Unió Veïnal Muntanya Vella ( també anomenada Club Muntanya Vella , pel seu equip de futbol infantil ) i l'Associació La Nova Cantonada , una associació de nova creacion formada per antics membres de Muntanya Vella , ambdues amb ambito d'actuacion a Villa la Cava , una barriada marginal de Buenos Aires . Responsables de les associacions van contactar amb EDC coneixedors del nostre mandat i experiència . A les associacions li resulta molt difícil , si no impossible , aconseguir el finançament necessari per tirar endavant les seves activitats . L'objectiu d'aquestes és oferir alternatives a la situació de precarietat en què viuen els ciutadans ( especialment nens i joves ) del barri de Villa La Cava . Així mateix busquen suport per enfortir i augmentar les seves capacitats institucionals i per millorar la formació dels seus membres : comissió gestora , monitors esportius , conductors de tallers d'oficis , monitors de teatre , supervisor de teràpies de grup , i altres . Amb l'experiència d'EDC i el suport de diverses entitats finançadores (Ayto Gandia , Universitat de València i Diputacio de Valencia ) i els nostres propis fons , esperem millorar l'oferta d'activitats que es desenvolupen dins del club , facilitar la formació dels seus membres i captació de nous professionals , així com millorar els seus recursos materials . Tot això per complir els seus objectius com a organització , donant oportunitats de futur als nens i adolescents del barri , protegint-los dels ambients de drogoaddicció i exclusió i reforçant les institucions Muntanya Vella i La Nova Cantonada . Per a això, el projecte consta de diversos components essencials , concatenats i complementaris entre si , que seran desenvolupats a través de les diferents activitats programades : A ) Millora de les capacitats tècniques de l'equip de treball de les associacions a través de cursos de capacitació en diferents àrees educatives i de gestió interna i finançant l'adquisició de materials i infraestructures per dur a terme les activitats . Volem contribuir així a l'enfortiment institucional de les associacions la qual cosa tindrà un impacte en la millora de les condicions de vida dels ciutadans del barri Villa La Cava , donant a la població més jove del barri alternatives a l'exclusió , les drogues i la delinqüència de bandes . Es motivarà l'atenció dels joves cap a activitats d'equip en què siguin partipes i creadors , on la seva autoestima es vegi reforçada , on els nens i adolescents creixin com a persones i canalizen seva energia en accions comunals ( periòdic del barri , menjador social , cinema comunitari , teatre , etc ) així com participant en activitats esportives . B ) Enfortiment organitzatiu d'Unió Veïnal Muntanya Vella i La Nova Cantonada a través de la millora en la formació dels seus dirigents en formulació i gestió de projectes , el que els permetrà plantejar-se nous reptes , accedir a finançament internacional i una major autogestió . C) Durant l'execució del projecte es desenvoluparan accions encaminades a la sensibilització de les administracions, càrrecs públics i societat civil dels municipis de València i Gandia , a la Universitat de València i també en diferents àmbits de Buenos Aires . Per diferents mitjans ( xerrades , conferències , entrevistes i documental en televisió local , publicació de butlletins i notes de premsa ) , es col·laborarà al procés de solidaritat recolzat per les institucions públiques valencianes, contribuint així a augmentar el nivell de consciència dels ciutadans sobre situacions que afecten a la infància i joventut en altres parts del món .

DIAZ LAFUENTE, JOSÉ
    EDUCACIÓN DEPORTE Y COOPERACIÓN ONGD
    [100] INFRAESTRUCTURAS Y SERVICIOS SOCIALES
    Argentina (Villa de la Cava)