Projecte 14APCS2011

Fortalecimiento de las capacidades laborales de Madres de Familia Solteras en el municipio de Granada

Els objectius que es pretenen aconseguir en aquest projecte volen donar resposta a les necessitats detectades en un dels barris més pobres del municipi de Granada.En barri el Pantanal , les dones que són mares solteres, tenen unes condicions de vida que no els permeten accedir al mercat laboral , per a això es realitzaran els tallers de formació i orientació , de manera que se'ls faciliti i puguin tenir oportunitats per poder obtenir una ocupació. Aquest benefici , repercutiria en els fills i filles d'aquestes dones , que en millorar els recursos , de les famílies podrien accedir a l'educació , evitant el que haguessin de pidolar pels carrers de Granada . D'altra banda es pretén crear aliances amb empreses , entitats , i institucions , que permetin la formació de grups de treball per a les dones , obtenint així una major facilitat per a la trobada de empleo.Los fills i filles d'aquestes mare solteres també seran beneficiaris de les accions d'aquesta iniciativa , ja que mitjançant tallers lúdics se'ls ofereix la possibilitat d'adquirir noves destreses i orientació respecte als seus estudis . Els objectius assenyalats per a aquest projecte són els següents : OG : Millorar la qualitat de vida de les famílies monoparentals ( mares solteres ) en risc d'exclusió social i de la població del municipi de Granada OE : Facilitar els processos de formació a 30 mares solteres amb fills / es en risc , per enfortir el desenvolupament de les seves capacitats laborals , a través de tallers orientatius, al barri el Pantanal de Granada .

El projecte titulat " Enfortiment de les capacitats laborals de les mares solteres del municipi de Granada" , , es desenvolupa en l'àmbit d'acció de JOVESOLIDES Nicaragua . Està dirigit a facilitar processos de formació a 30 mares solteres amb fills i filles en risc , que habiten al barri El Pantanal del nucli urbà de Granada , per enfortir el desenvolupament de les seves capacitats laborals , a través de tallers orientatius i de manualitats que els permetin tenir una millor visió econòmica i així poder donar suport a l'educació dels seus fills i filles . Les següents són les principals línies d'acció identificades : 1.Promoción d'espais de formació per al desenvolupament personal de les mares solteres : Es refereix a la dotació d'eines necessàries perquè les mares aprenguin tallers de manualitats i arts plàstiques ; aquest resultat es veurà una vegada que les mares hagin creat consciència de si mateixes i del seu entorn , per mitjà del desenvolupament de xerrades educatives , d'autoestima i convivència familiar . 2.Organització de mares per a la creació de petits negocis : es basa en la informació brindada a les mares solteres durant el desenvolupament dels tallers , els quals també seran enfocats en temes orientatius sobre com formar-se en petits grups per a la gestió de recursos que els permeti crear els seus propis negocis , com a fonts d'ingressos a casa , permetent alhora enviar els seus fills a estudiar . Aquest serà un resultat aconseguit amb l'acompanyament que JOVESOLIDES donarà simultàniament durant els tallers pràctics i amb el suport d'altres sectors involucrats . 3 . Formació personal i de convivència en favor de la infantesa en risc : Es idea com una estratègia de resposta immediata a la necessitat d'evitar que els nens i nenes segueixin corrent riscos en demanar als carrers. Aquest resultat s'aconseguirà a través del treball en aliances amb les empreses que practiquen la responsabilitat social empresarial , així com entitats locals que treballen en aquesta mateixa línia i per mitjà de l'alternativa d'enfortir el treball que realitza l'Associació Plus de Nicaragua a favor de la infantesa . Es vol implementar amb ells mecanismes d'educació que incloguin xerrades educatives , així com facilitar espais d'entreteniment , a través de tallers lúdics , pintura i manualitats dirigides a la infantesa vulnerable .

Llabata Comeche, laura
    JOVES SOLIDARIS