Projecte SN07.935

Rehabilitació general i posada en valor de la Fogg Boussouí. Tunísia

• Mapa ubicación

• La recuperació total d'una galeria d'aigua, des del naixement fins a la bocamina.
  • Posada en valor d'aquesta galeria, mitjançant la seua difusió (panells, tríptics, cartells, etc.), la sensibilització entre els habitants del Guettar i la formació de guies locals.

El Guettar és una població que no arriba als 5.000 habitants, que es troba a l'interior de Tunísia, concretament en a regió de Gafsa. La seua economia es basa en activitats tradicionals i de subsistència: conreu del palmerar, ramaderia extensiva caprina i ovina, cultilvo de l'olivera, i un comerç local molt feble. El Guettar es localitza entre una serra i el seu piedemonte, i l'oasi. L'oasi s'ha proveït tradicionalment per 42 galeries d'aigua, anomenades Foggaras, que captaven l'aigua de la serra i travessaven el piedemonte i el poble fins arribar a l'oasi. En les últimes dècades les galeries han estat substituïdes per pous amb més cabals, però amb efectes negatius per a la sostenibilitat del sistema.

Les Foggares constitueixen el testimoni de la cultura de l'aigua que atresora el Guettar, per això, el projecte s'ha dirigit a la recuperació del patrimoni de societats en vies de desenvolupament i la posada en valor rehabilitant una Foggara amb 35 llumeneres l'oasi de la població del Guettar, condicionant un itinerari cultural, i realitzant un programa de sensibilització i la formació de guies.

Jorge Hermosilla Pla
    Asociation Pour La Sauvegarde de la Medina de el Guettar.GAFSA
    Institut des regions àrides de Medenine
    [41040] Protección del patrimonio histórico, artístico y arqueológico