Projecte SN07.A125

Cooperació al desenvolupament a l'àrea d'optimetria i oftalmologia al centre Jesús Peregrino

• Equipo médico
  • Consulta CJP7
  • Consulta CJP6
  • Consulta CJP5
  • Consulta CJP4
  • Consulta CJP3
  • Consulta CJP2
  • Consulta CJP1
  • Revisión ocular en la escuela
  • Recepción de material CJP
  • Sala de espera CJP
  • Centro Jesús Peregrino

L'objectiu general del projecte és recolzar i capacitar a les persones més necessitades, i especialment als migrants vulnerables que resideixen en el país, mitjançant accions dirigides a atendre necessitats immediates en salut ocular i visual, i a promoure la seua adaptació i integració social, laboral i educativa a través de la creació de condicions físiques i emocionals més favorables per al seu acompliment en la societat.

Al Centre Jesús Pelegrí acudeixen moltes persones que emigren d'Haití, doneu la proximitat que té amb els bateys en els quals treballen en la seua gran majoria immigrants "sense papers" d'aquest país que necessiten treball, alimentació, cures sanitàries, escolarització, atenció jurídica i psicològica, etc.

Dins de les cures sanitàries bàsiques, està la visió, doncs si la malaltia en qualsevol cas és causa directa de pobresa, la incapacitat visual entre poblacions amb aquestes característiques és un factor determinant d'exclusió i misèria en incapacitar-los per al treball en el camp -la seua única font de subsistència- com a discapacitats en unes circumstàncies en les quals es manca de tota protecció social, i fins i tot per a valer-se *autonomamente en les tasques de la vida quotidiana.

La falta de condicions mínimes d'higiene i coneixements de cura i prevenció bàsics, les característiques del treball en la canya de sucre, els nivells de pobresa que els impossibiliten totalment l'accés a una simple revisió ocular, o el disposar d'unes lents correctores, ha fet necessària la intervenció en aquest col·lectiu com a requisit bàsic per a capacitar-los en la lluita pel seu desenvolupament.

Per a açò el projecte es va estructurar en 6 àrees d'intervenció, relacionades entre si:

1. Actuació òptica-Optomètrica, per a detectar i millorar en la mesura del possible la visió de les persones i per tant la seua qualitat de vida.

2. Formació de personal local interessat, perquè el projecte puga tenir continuïtat.

3. Col·laboració entre la Universitat de València i el Centre Jesús Pelegrí, per a realització de pràctiques externes d'estudiants de Grau en òptica i Optometria.

4. Oferta de possibilitat de realitzar investigacions al personal docents de la UV implicats en el projecte.

5. Col·laboració amb l'ONG Escoles Solidàries, per a la realització de de accions preventives de detecció de problemes visuals en els escolars de la zona.

6. Disposar d'un recurs concret que ajude a potenciar la sensibilització en els valors solidaris de la comunitat unviersitària i del camp social relacionat amb la visió.

Congregación Hnas Misioneras de S. Carlos de Borromeo, Scalabrinianas
    [120] SALUD
    República Dominicana (San Pedro de Macorix)
    09/01/2012