Projecte SN07.942

Creació del centre de documentació i treball per a la recuperació, conservació i difusió de la cultura sahrauí i programa de formació de joves sahrauís.

• SN 07.942 foto 04
  • SN 07.942 foto 03
  • SN 07.942 foto 02
  • SN 07.942 foto 01

• Donar suport a la organització de la societat civil i la participació ciutadana.

La major part del poble sahrauí està exiliat fa més de trenta-tres anys en campaments situats a la part més inhòspita del desert algerià. Aquests campaments de refugiats no tenen centres culturals, biblioteques ni sales per a serveis múltiples, el que limita el desenvolupament intel·lectual i cultural de les joves generacions. Per això, s'ha plantejat crear un centre permanent en què es pugui recopilar i conservar la història i el patrimoni cultural d'aquest poble.

Amb aquest projecte s'ha construït i equipat un centre en el qual el Ministeri de Cultura de la RASD i la Unió Nacional de Dones Sahrauís puguen desenvolupar activitats. Així mateix s'ha realitzat la formació, capacitació i pràctiques professionals a la Universitat de València de dos joves sahrauís. Un en el camp dels mitjans audiovisuals, tant en el aspectes de la seua producció, com en el de la gestió i difusió i un altre en una estada més curta per formar-se en l'ús i maneig d'una estació de teledetecció.

Angel Orti Lahoz
    Ministerio de Cultura de la República árabe Saharaui Democrática