Projecte SN07.915

• 0194 - P1050408.JPG
  • 0193 - P1050407.JPG
  • 0142-0255-LU-20566.JPG

• Promoure el desenvolupament econòmic a través d'una alfabetització i formació tècnica específica a les dones de les poblacions de Gaoua

L’objectiu principal d’aquest projecte és la formació de 390 dones de Gaoua (Burkina Faso) i els poblats pròxims.

El pla de formació té tres línies d'actuació: alfabetització inicial, ensinistrament en pràctiques productives (el.laboració de sabó de Karité, cria d'aviram i engreixament de porcs) i coneixement de francès bàsic. Amb l’ampliació del projecte es va portar endavant el programa de formació de les dones beneficiaries del projecte.El taller d’elaboració de sabó de karité i la part avícola ja està en funcionament. La valoració del treball desenvolupat és fonamentalment positiva.

S’ha comprovat en els dos anys de treball conjunt que l’associació ha augmentat la seua influencia a la zona, que cada vegada són més les persones, fonamentalment dones de la regió, que a través de l’APFG estan trobant eines per afrontar millor les difícils condicions de vida: alfabetització, formació en horticultura, fabricació de sabó, informació sobre la SIDA, sobre les conseqüències de la pràctica de l’ablació en la salut de les joves, microcrèdits, ajuda mútua, etc.

Els projectes han sorgit de les pròpies dones associades a l’APFG, pensats des del terreny, des de la seua realitat, i són també elles les que els porten endavant. Les aportacions econòmiques que reben són integrament gestionades per l’APFG. És important insistir en les difícils condicions en què treballen i que la vida als poblats és d’extrema pobresa. Per això és tan important que els grups de l’APFG arriben als poblats, amb la pissarra, els bancs, les mestres “amateurs”, amb la paraula, el teatre, el generador elèctric, l’ajuda per cultivar vegetals...

Lucila Aragó Carrión
    Association pour la Promotion Féminine de Gaoua