Projecte SN07.948

Millora de condicions econòmiques de les dones de l'associació BOBGU N-NYE YAA en Kumbungu-Ghana a través de l'enfortiment de la cadena productiva

• SN 07.948_foto 09
  • SN 07.948_foto 08
  • SN 07.948_foto 07
  • SN 07.948_foto 06
  • SN 07.948_foto 05
  • SN 07.948_foto 04
  • SN 07.948_foto 03
  • SN 07.948_foto 02
  • SN 07.948_foto 01

General: Millora de la cobertura de les necessitats socials bàsiques amb implementació de tecnologies apropiades per al desenvolupament humà en Kumbungu.

Específics:

• Promoure l'accés a tecnologies apropiades i millora de les capacitats locals per a una població de 500 habitants.
  • Desenvolupar les capacitats de les dones en altres aspectes relacionats amb l'educació.
  • Sensibilitzar la ciutadania de la Comunitat Valenciana.

Aquest projecte s'ha dut a terme amb la participació de l'Associació BOBGU N-NYE YAA (LA UNIó FA LA FORÇA), complint l'objectiu principal de contribuir a millorar la cobertura de les necessitats socials bàsiques de les dones i les seves famílies, a traves de la implementació de tecnologies apropiades per al desenvolupament humà a la població de Kumbungu, província de Tamale, a Ghana (àfrica).

El projecte subvencionat ha permès que l'associació de dones hagi crescut qualitativament, donant solucions i afavorint iniciatives que els ha obert un ventall de possibilitats futures.

Amb la construcció d'un edifici dotat d'aigua, llum i l'adquisició d'una màquina d'elaborar la mantega de karité, s'ha ampliat a altres tasques com la mòlta de cereal, produint farina per a les persones del poble que abans havien de recórrer un bon camí per moldre-ho.

S'ha reforçat l'estructura de l'associació amb la formació en diferents aspectes i àmbits, des del més pràctic i instrumental fins al més relacionat amb la capacitació de la dona, per fomentar la igualtat d'oportunitats.

Amb els cursos d'alfabetització s'ha aconseguit que, dones fins a ara analfabetes, tinguen nocions bàsiques de lecto-escriptura i puguen realitzar menuts càlculs matemàtics.Així mateix, durant el període d'execució del projecte s'han realitzat cursos de formació en tècniques d'higiene en el treball, comptabilitat per a dones amb estudis, cursos de matemàtica bàsica per a dones sense estudis.

A partir de la finalització del projecte, s'estan establint contactes amb empreses per a la venda de sagí de Karité, obrint nous mercats, amb un producte més competitiu i millor valorat, permetent una vida millor per a aquestes dones emprenedores i les seues famílies.

Inmaculada Soler Herreros
    PAS
    Bobgu N-Nye Yaa (La Unión Hace la Fuerza)
    [43040] Desarrollo rural