Projecte SN07.933

• Watan II_foto 2
  • Watan II_foto 1
  • Mapa de la zona

Millorar la formació -inicial i contínua- del professorat de Ixcán per enfortir l'educació de les seues comunitats.

Ampliar les oportunitats de formació a nivell de secundària l'alumnat de la zona per tal de millorar la seua qualificació personal i professional i, per tant, contribuir al desenvolupament social i econòmic d'aquesta

El projecte respon a l'enfortiment del nivell i la qualitat acadèmica de la població adulta del municipi de Ixcán, els esforços van dirigits directament a la comunitat Victòria 20 de Gener i altres 6 escoles solidàries, on s'ha vist la necessitat de fomentar projectes d'aquesta naturalesa que garantisquen a la població un sistema educatiu de millor qualitat d'acord al context comunitari.

En aquest context de mancances i de possibilitats de la realitat actual de la regió, amb especial incidència en l'àrea educativa, la sengunda fase del projecte, es va emmarcar en un programa global que pretenia consolidar la formació permanent i universitària d'un equip educatiu autòcton, completar la restauració de les instal·lacions i millorar la dotació material i l'equipament. També va oferir oportunitats d'inserció laboral i enfortiment de les estructures organitzatives, especialment per al col·lectiu de dones.

Encarna Gil Saura
    Equip EYUB