Projecte SN07.931

• SN 07.931 foto 03
  • SN 07.931 foto 02
  • SN 07.931 foto 01

General: Millorar el nivell de coneixement en Educació Ambiental del professorat de tots els nivells educatius de la Regió de Sant Martí.

Específic: Enfortir la tasca dels centres educatius existents a la zona per a la conscienciació i canvi d'actituds enfront de la naturalesa per part de la població nativa i camperola, realitzant accions d'educació ambiental.

La Regió de Sant Martí es troba al nord del Perú, a la zona de la Selva Alta Amazònica, Moyabamba és la seva capital i Tarapoto és la ciutat més important d'aquesta regió. Aquí es troben assentades comunitats natives de l'ètnia indígena lamista, de parla kechwa i població mestissa de parla castellana. La taxa es analfabetisme, desnutrició crònica i mortalitat infantil és molt elevada, l'índex de pobresa se situa en un 28,4%, el que ens situa en un nivell molt pobre.

La desforestació massiva d'aquestes àrees efectuada per les comunitats natives i la població camperola, que han practicat una agricultura migratòria, així com extracció irracional de fusta i caça indiscriminada de fauna silvestre, ha deteriorat els ecosistemes boscosos, destruint els recursos naturals i la bellesa del paisatge, provocant degradació de sòls, pèrdua de biodiversitat, disminució dels cabals de fonts d'aigua i canvis climàtics, que dificulten el desenvolupament d'activitats productives sostenibles, en tot l'àmbit de la microconca, les quals porten a prioritzar accions per a la seva recuperació.

A través del projecte, amb la participació del Govern Regional i la Univerisdad Nacional de Sant Martí, s'ha dut a terme un programa de formació amb el que s'ha capacitat al professorat que imparteix la matèria d'educació ambiental en qualsevol dels nivells educatius ( primària, secundària i universitat). Amb el programa, els participants, han après i aplicat estratègies per poder programar, desenvolupar i avaluar projectes d'educació ambiental.

Javier García Gómez
    Universidad de San Martín
    Gobierno Regional de San Martín
    [41081] Educación / formación medioambiental