Projecte 1APCS2010

Sensibilització, tractament i profilaxi del brot de Leishmaniasis al Erg Chebbi i Dinamització del centre de salut de Hassi Labiad

• 1APCS2010_foto 12
  • 1APCS2010_foto 11
  • 1APCS2010_foto 10
  • 1APCS2010_foto 09
  • 1APCS2010_foto 08
  • 1APCS2010_foto 07
  • 1APCS2010_foto 06
  • 1APCS2010_foto 05
  • 1APCS2010_foto 04
  • 1APCS2010_foto 03
  • 1APCS2010_foto 02
  • 1APCS2010_foto 01

• Sensibilitzar, informar i controlar el brot de leishmania en la Comuna de Taouz (Marroc) així com la dinamització del centre de salut i conscienciació en educació sanitària bàsica.
  • Millorar les condicions de vida i sanitària mínima establerta per l'OMS i els drets a una salut digna en poblacions en situació precària sanitària dels grups que travessen o pateixen situacions de vulnerabilitat com: infància, gent gran, dones, minories i població indígena.

S'ha treballat la sensibilització i la prevenció amb la població, implicant a les autoritats locals i provincials, organitzant-se una campanya de sensibilització en tres dels nou pobles de la zona per tal d'informar de la importància de prevenir la malaltia, a través de xerrades dels equips sanitaris de la zona.

S'han realitzat xerrades a les associacions locals dirigides a les dones i campanyes de sensibilització a les escoles de la zona, donant-li importància a la higiene, que és un dels factors que més han de de tenir cura per prevenir moltes de les malalties més freqüents de la zona.

D'altra banda, s'ha aprovisionat de medicació i material de cura a les persones afectades de leishmania. Tot i que la sanitat és pública, no tota la població té recursos per pagar la medicació, que ha de córrer per compte del pacient. El tractament que s'utilitza per a la leishmania cutània, és difícil de trobar al Marroc i el seu preu no està a l'abast de tots ja que normalment s'importa. S'han realitzat tasques de conscienciació i sensibilització a la societat del lloc sobre hàbits saludables, anticonceptius i malalties de transmissió sexual i primers auxilis; tot això mitjançant tallers, xerrades i conferències, a través d'exposicions orals i audiovisuals.

ACMAS
    Association des jeunes de Hassilabiad (AJH)
    [121] Salud, general
    Sahara Occidental (Comuna de Taouz)